فعالیت بیش از ۱۷۰ معلم دارای معلولیت در مدارس خراسان رضوی سامانه مشخصات دانشجویان دارای معلولیت تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ فعال است واریزی جدید برای مددجویان و معلولان بهزیستی لغو شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو اوتیسم چیست؟ | نگاهی به چالش ها و فعالیت ها در حوزه اوتیسم تجهیز و بهره‌برداری از ۲مرکز جدید آموزش طیف اوتیسم در خراسان رضوی واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد
سرخط خبرها

راه اندازی پرونده های سلامت اجتماعی محلات تحت پوشش بهزیستی | افزایش محلات در فاز دوم طرح

  • کد خبر: ۱۷۳۶۲۷
  • ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
راه اندازی پرونده های سلامت اجتماعی محلات تحت پوشش بهزیستی | افزایش محلات در فاز دوم طرح
معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از اجرای آزمایشی تدوین شناسنامه اجتماعی و پرونده سلامت اجتماعی محلات در ۲۵۰ مرکز مثبت زندگی خبر داد.

آرزو ذکائی فر در گفت و گو با شهرآرانیوز افزود: مطالعات و شواهد نشان می دهد که برنامه‌ریزی‌های مبتنی بر محله و منطقه نیاز به داشتن نیمرخ و سیمایی از محله است که ابعاد مختلف محله از ویژگی های کالبدی و فضاهای فرهنگی و اجتماعی محله، ویژگی های محله و ساکنین به عبارت دیگر ویژگی های جمعیت شناختی را دربرمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: البته اینگونه کارها و اقدامات سابقه طولانی دارد و در دستگاه های دیگر از جمله شهرداری انجام شده است اما نکته قابل ملاحظه در این برنامه داشتن دید سیستماتیک و فرایندی به موضوع است. به عبارت دیگر شناسایی و شناختی که در ادامه منجر به تدوین و اجرای برنامه های عملیاتی در حوزه ارتقای سلامت اجتماعی خواهد شد و نقش پر رنگ مردم و گروه های داوطلب در تمام مراحل اجرای برنامه از دیگر ویژگی های آن است.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور یادآوری کرد: بر همین اساس اجرای آزمایشی تدوین شناسنامه اجتماعی محلات با استفاده از ظرفیت مراکز مثبت زندگی از تیر امسال‌ در ۲۵۰ محله انجام خواهد شد و قرار است براساس چشم انداز، شمار این محلات در سال آینده به ۲ هزار و ۵۰۰ مرکز مثبت زندگی افزایش یابد.

ذکایی‌فر افزود: با توجه به اینکه مراکز مثبت زندگی یکی از ظرفیت های محلی سازمان بهزیستی است، مددکاران اجتماعی که به عنوان رابطین اصلی مردم و ساکنان محله و بخش دولت هستند می توانند در تدوین شناسنامه محلات و همچنین تدوین برنامه های اقدام نقش موثری ایفا کنند.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح، فراهم کردن برنامه‌ریزی مبتنی بر اطلاعات علمی و دقیق است که از هدر رفتن منابع جلوگیری می‌کند، همچنین همگرایی دستگاه‌های مؤثر در محله را به ارمغان خواهد آورد و به تسریع و انسجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در محلات منجر خواهد شد.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مر کز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: در ادامه پس از تحلیل وضعیت و تدوین شناسنامه محلی مرحله بعد آن یعنی تدوین پرونده سلامت اجتماعی محله خواهد بود. موضوعاتی که در رویکردهای پیشگیری محور و ارتقایی در حوزه کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی بسیار اثربخش خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->